Home » D:News » Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă

Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă

Povestea ultimei nave de croazieră din lume care a ajuns în sfârşit acasă
Publicat: 22.04.2020
MSC Magnifica, una din ultimele trei nave de croazieră care au pasageri la bord, şi care au ajuns luni în porturi, este eroina unei odisee care a început în ianuarie. Nava se afla în celălalt colţ al lumii când porturile au început să se închidă, relatează BBC.

Pasagerii săi, obişnuiţi cu un nou port la fiecare câteva zile, au simţit ultima dată pământul acum şase săptămâni.

Luni aceşti pasageri au coborît în sfârşit la Marsilia, după ce au debarcat ultima dată în Wellington.

Călătoria lor a inclus furtuni politice, pledoarii prezidenţiale, o moarte şi – în ciuda tuturor acestor probleme – multă distracţie.

Când Magnifica a părăsit Genova, Italia, pe 5 ianuarie, lumea arăta diferit. „Pneumonia necunoscută” nu avea un nume. Nimeni nu murise şi doar 59 de persoane erau infectate, toate în Wuhan.

La cârmă se afla căpitanul Roberto Leotta, din orăşelul Riposto din Sicilia. Căpitanul Leotta a lucrat pe nave de croazieră timp de 32 de ani, după trei ani la tancuri şi unul în marina italiană.

După plecarea din Europa, nava s-a oprit la Republica Capului Verde, în largul coastei de vest a Africii, înainte de a se îndrepta peste Atlantic. Când au ajuns în Brazilia, pe 19 ianuarie, virusul părăsise China, iar căpitanul Leotta aflase de bolaă.

„Am fost mereu în contact cu toate autorităţile locale”, spune el. „După America de Sud, situaţia a devenit mai preocupantă.”

Nava a părăsit Chile pe 21 februarie, ajungând la Pitcairn în Pacificul de Sud trei zile mai târziu. De acum, navele de croazieră făceau obiectul ştirilor, în condiţiile în care porturile se închideau, pasageri au pierit pe nave aflate în caraantină. Pasagerii de pe corăbii au murit, potrivit Mediafax.

Şi cei 2000 de locuitori ai insulei Aitutaki din Pacific erau îngrijoraţi. Magnifica a ajuns în Aitutaki pe 2 martie. Dar, pe măsură ce coronavirusul s-a apropiat, preocupările locale au crescut. Insula se bazează pe banii turiştilor, dar locuitorii au cerut guvernului naţional – Insulele Cook – să interzică toate croazierele. Nava, care nu avea virusul la bord, a fost lăsată să acosteze în capitală, Rarotonga, dar nu în Aitutaki.

Pentru prima dată, Covid-19 schimbase planurile pasagerilor MSC Magnifica

Până în Australia, itinerariul Magnifica a fost remarcabil. În ianuarie, pe măsură ce coronavirusul a apărut în Asia, nava era departe, în America de Sud, unde virusul nu a fost înregistrat până la sfârşitul lunii februarie.

Când a vizitat Noua Zeelandă, acolo erau doar cinci cazuri au fost confirmate – toţi călători, parteneri sau rude.

Dar, în timp ce Magnifica s-a apropiat de Tasmania, pe 14 martie, coronavirusul a ajuns din urmă nava de croazieră. Insula avea şase cazuri, iar lucrurile s-au înrăutăţit.

Nava avea permisiunea de a acosta la Hobart, dar căpitanul Leotta ştia că pasagerii ar putea reveni cu mai multe decât suveniruri. „Am decis că este mult mai bine ca pasagerii noştri să rămână în siguranţă la bord”, spune el.

Lumea – care părea atât de mare când au plecat din Genova în ianuarie – a devenit brusc mult mai mică.

„Era clar”, spune căpitanul Leotta, „că nu mai puteam merge nicăieri”.

Jumătate din călătoria vieţii

Iar la Sydney căpitanul a confirmat vestea: croaziera mondială s-a terminat. Călătoria unei vieţi a devenit jumătate din călătoria vieţii.

În momentul în care croaziera a fost anulată, pasagerii puteau părăsi nava în condiţii stricte – la Sydney şi Melbourne, dacă ar fi dorit să plece spre casă. Câteva sute au făcut acest lucru, dar majoritatea au rămas la bord: cinci săptămâni, 12.000 de mile – 19.000km.

Nava trebuia să se îndrepte spre nord spre Noua Caledonie, în Pacificul de Sud. În schimb, s-a îndreptat spre sud şi a navigat direct într-o furtună politică.

În timp ce Magnifica se apropia de Fremantle în vestul Australiei, înregistrările arătau că aproximativ 250 de persoane au vizitat medicii de la bord, în ultimele două săptămâni, pentru calmante sau pansamente – vizite de rutină. Nu a existat niciun semn de Covid-19 la bord.

Magnifica nu dorea decât să alimenteze şi să aprovizioneze în Fremantle, nu să debarce pasageri. Aşa că, în timp ce se deplasa pe coastă, căpitanul Leotta a fost surprins să vadă conferinţa de presă a premierului Australiei de Vest, Mark McGowan. „În prezent, peste 250 de pasageri [de pe Magnifica] au raportat boli respiratorii superioare”, a anunţat McGowan.

„Azi dimineaţă am contactat premierul … Nu voi permite ce s-a întâmplat aici la Sydney. Nu vom permite pasagerilor sau echipajului să rătăcească pe străzi. Aceasta este o poziţie nenegociabilă.”

După conferinţa de presă a lui McGowan, compania a insistat să nu existe boli respiratorii sau simptome de gripă la bord. Oricum, când a ajuns în Fremantle, nava a fost întâmpinată de poliţie şi vameşi – pentru a se asigura că nimeni nu a coborât – şi de o mână de protestatari.

„Să spunem că nu a fost drăguţ”, spune căpitanul Leotta. „A fost dezamăgitor, în primul rând pentru că a fost o informaţie falsă. Şi, vă puteţi imagina, această veste a mers în toată lumea imediat.”

Mesaj către preşedinte pentru a fi primit acasă

În ciuda dezacordului, Magnifica a fost lăsată să se aprovizioneze în Fremantle, înainte de a merge mai departe.

Dar în curând va fi apărea din nou în titlurile media. A fost vorba de povestea bucătarului Anura Herath, din Kandy, Sri Lanka, care a cerut să rămână acasă dar pe care autorităţile au refuzat.

Iar pe 4 aprilie Anura a înregistrat un mesaj video de 94 de secunde pentru preşedintele şi premierul din Sri Lanka, în care a cerut să fie primit acasă. Mesajul s-a viralizat: pe Ape Rata – site-ul din Sri Lanka care l-a prezentat – videoclipul a fost vizionat de jumătate de milion de ori. Acum toată lumea voia să vorbească cu bucătarul din Kandy.

Iar preşedintele din Sri Lanka a decis să relaxeze regulile, iar când Magnifica a ajuns în Colombo, pentru a alimenta cu combustibil, marina l-a adus pe Anura pe uscat.

Anura nu a fost singurul care a coborât în ​​Colombo. O femeie din Germania, în vârstă de 75 de ani, care avea nevoie de îngrijiri urgente (non-Covid), a fost, de asemenea, dusă la ţărm şi, din păcate, a murit ulterior.

Cât despre Anura, el este încă în carantină în centrul naval din Boossa, dar speră să-şi vadă mama în curând.

Magnifica a fost una dintre cele trei nave de croazieră care încă a navigat cu pasageri, spune Asociaţia Internaţională Cruise Lines.

Celelalte două au ajuns la ţărm tot luni. Este vorba de Pacific Princess, care a acostat în Los Angeles şi de Costa Deliziosa care a ajuns la Barcelona.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare ...
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship